Bulgarien 2008

Jag har suttit och drömt mig bort hela dagen utomlands och tittat i genom gamla semesterbilder. Tänkte att jag kan dela med mig av mina resor här bara för att jag har tråkigt och bara för att jag tycker det är roligt att titta på mina semesterbilder själv så då borde ni också göra det typ så. Men här kör vi, vi börjar med Bulgarien 2008. Detta kommer bli ett långt inlägg jag varnar er, haha min underbara familj gjorde denna resa underbar trots att bulgarien i sig är ett skitland!




Första dagen, och visade sig vara enda gången på 4 dagar som man faktiskt kunde bada.


I Nessebar, jättvacker och mysig stad. I övrigt är Bulgarien ett skitställe jag aldrig vill åka till igen.


Det var samma vecka som fotbolls EM började.


När det regnar ute så kan man roa sig med diverse olika konstiga saker, bland anant detta.


Bourgas, äcklig stad . HAHA nej men var väl helt okej men ingen höjdare alltså. Smutsigt rörigt och inte alls värt busspengarna dit skulle jag väl vilja sammanfatta det att bussarna dit var rötna var ju bara pricken över i:et.  HAHA hittade ett nagellack dock som var favorit i lång tid framöver.







Lite vanligt turistande, gå runt fota roliga saker och sådär. Bland annat Black Pearl och en trasig Marilyn Monroe hittade vi för inte nämna baren coyote ugly. Vi borde ha en sådan i Göteborg med.






Äntligen badväder igen, fullnjutning.


Sista kvällen




SLUT ! ;(

Resans
Bästa dag: Oj vet inte första dagen skulle jag tro.
Bästa kväll: Sista kvällen innan vi skulle hem.
Bästa köp: T-shirten jag har på sista bilden!
Jobbigaste: att missa sveriges finaste sommarvecka och ha sketnare väder själv.
Godaste mat: typ inget där nere.
Godaste dricka: Öl
Saknad: vännerna
Låt: Homecoming - Kanye West och Country roads
Person: familjen
Betyg: 2 av 5!

Det svider i hela kroppen av kyla


Min termometer skiftar mellan -15 och -25 hela tiden nu pga vinden. Med andra ord sådana där minusgrader på västkusten betyder ÄCKLIGT kallt! Jag vill sitta på stranden och bygga sandslott, även om dem blir fula som stryk precis som på bilden.

Läppstift



Någon som vet om topshops läppstift är bra? funderar skarpt på om jag ska åka in och köpa mig dessa färger, mink, nude och wine ett chockrosa á la lady gaga letar jag efter också. Men där har jag nog hittat min favorit, nämligen Lady Gaga för Mac. Jättefint rosa läpptift, vill ha! Såg det på internet frågan är om det kan säljas i sverige också? Måste leta.

Metallic


Jag hittade några metallic nagellack längst in i sminkskåpet, minns knappt att jag har ägt dem. Men nu blev det bronsfärgade, så kanske vi tar silver eller guld nästa gång. Hittade även ett Brun/lila läppstift, jag visste inte att jag hade så mycket smink som jag ändå har. Dem har liggat i min fula sminkavdelning, men nu gillar jag dem igen, variation förnöjer jag visste att det var bra att inte slänga saker.

Minus 8 grader


Blus från BikBok och Jeans från Vila

Kläder för ikväll matchat med nya bootsen, snart dags för mat sedan blir det makeup. Varför har jag ingen fin blå ögonskugga och en blå kajal? jag som var så sugen på det ikväll. Gillar inte när smink försvinner! Funtar på att ta lösögonfransar ikväll också, vi får se. Under tiden jag väntar på mat trycker jag i mig smågodis. Målet är att rulla fram till Avalon ikväll, jaa Glenn tittar förskräckt på mig till och med.

Update: åh försenade födelsedags pengar slank in i kassan nu. Det gillar vi, keep it going.

God morgon/förmiddag

Jaa, har inte direkt vaknat nu men har vägrat gå upp tills för en sådär 20 min sedan då jag lyckades ta mig in i duschen. Jag älskar vara ledig på fredagar, det vill jag vara resten av mitt liv, haha drömma går ju. Idag blir det utgång med kusinen min, förfest på avalon och sedan vidare ut. Kan nog bli trevligt :)

Nu ska jag fortsätta med att göra ja ingenting.

Nagellack




Jag vill ha massor, silvrigt, guldigt, brunt, oranget, turkost, nude och glittrigt. Jag är en sådan som köper massa nagellack och aldrig använder dem sedan. Men det ser så roligt ut, men jag glömmer alltid av att måla dem. Just nu har jag dock ett ljust skrimrande rosa som ger fransk manikyr effekt, som jag fick i födelsedagspresent av min syster. Det gillar jag väldigt, mycket ser fräscht och elegant ut. Men känner för space till naglarna lite, med guld/orange glittrigt hade jag helst viljat ha. Men det har jag inte :/

städdag

Såå tråkiga, men så behövliga. Eller ja enligt mig så hade den inte behövt så snart, städade ju förra fredagen? Men tydligen så ska det dammas, damsugas och tvättas både golv och fönster, upp med julgardiner och stjärna ska det också. Julfint kallar mammam det samtidigt som jag har tvätt tid ute i tvättstugan så fram till 16 idag kommer jag springa in och ut mellan tvättstugan och julstäda. Sedan direkt efter det övergå till att plugga matematik och iväg till mattelektionen. Juste asbra fick träningsvärk i låren idag faktiskt, alltså ger det träning trots att man inte ens märker av det + att det är kul. Älska provib.


Gammal bild. Frågan är brunt eller rött hår? eller kanske mahogny igen. Känner för något mer höstigt.

Provib


Nya bästa vännen på gymmet, provib askul :) man gör massa övningar på en vibrerande platta (VÄLDIGT vibrerande) och man måste ju se asrolig ut när man gör det. Men detta var vad jag och frugan roade med oss idag, undrar jag hur mycket träningsvärk man får imorgon. Måste ta så mycket mer än man tror alltså. Avslutade med vadmassage då man la sig ner på golvet inne i gymmet och la upp vaderna emot en vibrerande mattan. HAHA älska!! som sagt så ser det nog väldigt roligt utifrån andras ögon. Rekommenderas iaf att testas, roligt med lite nyheter på gymmet sådant gillar vi! (Y) Jag är trött och skriver jättekonstigt, natti.

Rött hår

Måla naglarna, med det underbara nagellacket jag fick av min syster, packa träningsväskan och sedan blir det iväg till gymmet. Powerstripe med frugan, är så tanken, Nu hurry hurry. Måste äta också!


haha, felix jag är ledsen för bilden. HAHAHA! hade en lyckad födelsedag med alla nära och kära. Men poängen med bilden, är att det blev lite av ett red head party, syns det kanske? haha

Dålig på vardag, duktig på fest

Märker hur jag skjuter upp på alla mina vardags problem som städa, plugga. Huvudsaken är ju att jag hinner göra ordning , fixa mig inför festen ikväll? eller? - JA!

Ska sådär om en timma åka till frölunda torg med Sara, sedan blir det väl hem och städa iaf. Kanske om jag är smart så städar jag bort det mesta nu? har ju som sagt en timma på mig men vi får se ifall jag hinner.


Happy birthday to me


Mera klänningar haha, men om denna råkade ligga i ett paket idag skulle jag faktiskt inte bli ledsen. Det skulle faktiskt vara ganska perfekt. Klänningen är ju som sagt helt perfekt. Men så kommer det inte vara, but a girl gotta dream right? Nu ska jag plugga matematik, kul!

Blåa klänningar





Fastnat för blåa klänningar, kanske ska man ha en blå klänning på fredag? Åh panik att jag inte har lyckats hitta vad jag ska ha på mig på min egna födelsedag än. Men denna sista skulle jag kunna tänka mig ha, men man hinner ju inte få hem den i tid ändå.  För alla dessa är från nelly och ligger i en prisklass 249-399 kr. Alltså bra priser, det gillar vi. Så kanske att någon av dem in skaffas ändå, vi får se.

Huvudvärk.


Bild: Wildfox

Att göra idag, är typ städa mitt rum, tvätta klockan ett nu om en halvtimma bläää, plugga matte och så det självklara att BLI FRIIISK. Det är väl det, men orkar inte snora och hosta mer. Jag vill kunna andas klart, kunna tänka klart klart klart. Någon som har något bra tips som funkar snabbt emot nästäppa? En annan sak som hade varit skönt just nu är, sommar, frankrike och en vespa eller vad säger ni?

Ahhh Ahhhh Ahhh

Jag gick under jorden och kom tillbaks igen, lite så. Helgen var underhållande, med utgång och bio, nu ligger jag till sängs med megaförkylningen. Kanske är det denna hongkong influensan som ska gå tydligen? Andas funkar inte så bra iaf.


Jag tror Glenn vill ut och leka nu, han tjabblar för fullt och klättrar längsutgångarna!

min nya vän

Vardagens små överraskningar


Chinos från Modström

Deep beneath the cover of another perfect wonder


Det var väl självklart att snön var tvungen att komma innan min födelsedag , vad annars? Men den är iaf vacker att titta på.

Boots

Jag behöver ett par boots, har inte varit uta och kollat något alls än. Jag vet jag är efter, men har viljat förtränga att det börjar bli kallt att jag inte kan använda mina tygskor. Dessa skor kommer från monki och kostar 450 alt. 500 kr och är säkert redan slutsålda för längesedan. Men det skadar inte att åka in och kika efter försäkerhetsskull.

BikBok



Bikbok X-mas collection

Här ser vi mina favoriter från BikBoks X-mas Collection, helst gillar jag den sista bilden. Till de djurmönstrade  shortsen hade jag gärna sett en annan topp och att de övesta byxorna kunde varit i en annan färg. Men i helhet gillar jag det. Jag gillar hur det är kombinerat, lite så här vill jag gå klädd i höst/vinter eller ja till fest då alltså, till vardags gosar jag gärna in mig i en stickadtröja.

I give you Monday

Fikat med mormor, fixat lite här hemma, Afro med Sara och nu är jag hemma igen, mina ljumskar börjar må bättre känns det som men dem värker fortfarande som sjutton, men 30 min stretchning efter afron verkar ha gjort lite på det hela i varje fall. Insåg nyss hur gott det är med toast också, så jag gör några till och till det tittar vi på Cashmere Mafia.


Jag vill gärna ha sommar igen också, nu fryser man ju ihjäl!

You have lost that loving feeling

Jag typ gillar det





Wildfox Couture Summer collection 2010

I'll be your commander


Fullspäckad fredag vi börjar den med att gymma tillsammans med Sara, sedan blir det systembolaget, fika med Jenny och sedan blir det hemåt för att fixa sig inför kvällen som bjuder på middag och utgång. Tanken är lite fullt ös medvetslös eller? haha nejdå tanken är att ha så kul som möjligt lite svårt att ha när man är medvetslös kanske. Men nu behöver jag mat, inte bra att träna på tom mage har jag hört.

Bloggdesign

Riktigt trött men kunde inte sova, så fixar med bloggen. Fick en fixidé om att det kunde behövas lite färg här, är ännu inte riktigt nöjd måste fixa med menyn. Men blev nöjd med färgen, funtar på att kanske slänga in en mer seriös header också när man ändå är igång, samtidigt gillar jag enkla headers men kanske en profilbild hade varit något, längesedan man såg något sådant på min blogg, va? Eller denna bloggen har nog inte fått vara med om det än, det liksom försvann med mina gamla bloggar, men funderar som sagt lite på att återinföra det hela. Kanske skulle varit något men vi får se..

Vad tycker ni? Gillar ni färgen?

Godnatt



Ni kan ju gissa vad jag ska göra nu?

I will give to you the love you seek


'
Allt från H&M

Jag borde haft en annan bh på mig kanske ja. Men jag lovar gick inte ut sådär, bytte bh innan jag gick ut orkade bara inte ta kort igen efter att ha upptäckt mitt dumma val. Jag skyller på ett ögonblicks av sinnesförvirring, vem som helst fattar att man inte kan ha en röd bh under en svagt genomskinlig khaki färgade skjorta! Skorna på bilden är förövrigt det senaste tillskottet till min skohylla och jag älskar dem.

Halloween.



RSS 2.0