Happy new year på Abba vis

tvåtusentio, december den 29:e


Tights; H&M. Linne; Gina Tricot. Bralet; Topshop. Ring; H&M.

Nej, jag är inte gravid. Det är bara så det ser ut, haha! precis hemkommen från staden, har varit och handlat dricka inför nyår. Det var äckligt mycket folk, så jag var stressad och glömde köpa öl. Attans, annars har dagen spenderats med familjen, vi har bland annat ätit på china palace istan, mums.

Puderosa


Från H&M, väska 149 kr & armband 29 kr

Glömt att visa er vad jag köpte på H&M strax innan jul, puderosa acessoarer. Blir fint på nyår, till min svarta långklänning. Ja, jag erkänner..jag shoppar nästan jämnt på H&M känns det i varje fall som, haha. Men man kan ju inte låta bli, när dem har så bra priser och SNYGGA saker hela tiden.

Mönstrade klänningar


Dessa två fick jag bland massa annat av tomten iår, eller rättare sagt mamma. Hon är den enda som skulle kunna köpa kläder så rätt till mig. Även dessa kommer från H&M faktiskt och jag tror du kan få hem dem nu i mellandagarna för en riktigt billig slant. Fick även en långklänning i chiffong från H&M av tomten, men den tänker jag inte visa upp än. Nej den får ni se på nyårsafton, vad som nu händer då.

Mina syskon


Jadu va ska man säga, jag har två småsystrar 18 och 15 år gamla är dem. Vi är nog som de flesta syskon, nämligen så att vi ena stunden bråkar och tjaffsar och i den andra stunden är vi bästa vänner. Vi irriterar varandra som pesten men ändå så ställer vi alltid upp för varandra i slutändan ändå. Det är så syskonkärlek ska vara helt enkelt, inga konstigheter här inte.

skinnimitation


Fick ett paket idag ifrån H&M igen och det innehöll dessa, efterlängtade tightsen/byxorna. Galet snygga är dem, skinn där fram och ribbat där bak. Jag är jättenöjd, kommer bli väldigt snygga till olika blusar.

pic; Victoria Törnegren

Tips på nyåsklänning


Nu har jag redan en nyårsklänning, men ifall någon av er inte har det så tycker jag den är väldigt festlig och helt okej pris. Beställer man nu så borde den hinna fram typ tills onsdag eller torsdag. Alltså från Nelly och kostar 299 kr

Sjukling

Jag är sjuk, eller jag hostar och har extremt ont i magen. Sitter i mina nya mjukiskläder som jag fick i julklapp. Jag gillar vita mjukiskläder, iaf när det är denna modellen. Känns väldigt fräscht! Idag har jag än sålänge inte gjort så mycket, jag har dock sjungit singstar. Vi fick en ny skiva igår RnB och jag har gått loss på låten AM to PM. Älskar den låten! Kan man tröttna på den klassikern?



Christina Milian - AM to PM

Min tro

Jag tror på kärleken, alla hittar sin kärlek på olika sätt vissa i gud och vissa i nära & kära. Jag hittar min i det andra nämnda. Man kan säkert hitta kärlek på båda ställena samtidigt också, men jag har aldrig funnit den bara. Men jag tror definitivt att gud är någon person som finns, för den som vill hitta han/hon. För mig är gud någon som finns inne i hjärtat på den som söker. Alltså är gud en slags kärlek. Men jag hittar min kärlek i nära & kära.

Julfest/Avskedsfest




Freeport

Var med pappa på freeport idag och fick införhandlat en söt ittala skål och en kofta som jag gillar massor. Kolla vad fin den är, bilden gör den verkligen inte rättvisa. Mycket finare i verkligheten! Tack pappa för den.


Fiskbensfläta

Nu ska jag ila iväg till pappa innan jag drar vidare på det traditionella juldagsfestandet. Iår firar vi hemma hos Oscar och kör avskedsfest och julfest i ett. En snabb dagens innan jag springer iväg får ni här.



Blus från H&M the garden collection, till det har jag ett par mörkblå stuprör från replay.

Julaftonens outfit

Jag har varit helt frånvarande de senaste dagarna, jag vet inte vad jag har gjort framförallt umgåtts med familjen. Men dum dum tjej, skulle tränat i onsdags blev inte så, det sket sig allt är dumt, förlåt! FAST nu är inte allt kasst här i mitt liv absolut inte, egentligen så är allt toppen, och extremt bra egentligen. Har haft en supermysig julafton, fick ett paket igår från h&m också, som innehöll dagens outfitklänning. ÄLSKAR DEN! verkligen älskar den. Fick massa fint i julklapp nu idag också, men det får komma upp senare. Nu ska jag ligga och titta på någon film! God jul på er alla!




Röd långklänning H&M 349 kronor, Halsband från London (födelsedagspresent).

Långedrag pt. 3


Modell; Jag
Mua; Emma Stattin
Fotograf; Pelle Abelson

Ett ögonblick




Behövs nog inte beskrivas med ord.

IT's monday , Berså





Långedrag pt. 2


Modell; Jag
Mua; Emma Stattin
Fotograf; Pelle Abelson

Min dag

Attans en söndag, finns inte så mycket intressant att berätta. Söndagar är slappis dagar, jag har tittat handbollen, sprungit runt i min vita stora morgonrock och lekt att jag är julia roberts i pretty woman. Jaa det va faktiskt väldigt likt, rött, stort fluffigt hår, vit morgonrock och lite för mycket energi.

Sherling Jacket


pic; Knight Cat

Den får gärna hänga i min gaderob, förövrigt kostar den $74  på Need supply co. , inte så farligt ändå.

Gossip Girl

Missade avsnitt 10 förra veckan, men vad gör det när man kan titta på kanal5 hemsida här. Asbra!

Gult är inte fult


pic; http://dominger.com/

Vad är kärlek?

Hmpf, säger jag då.

Kärlek kan var många saker, kärlek till materiella saker som kläder, skor och smycken. Kärlek kan vara den man känner för sin familj eller kanske den man känner för sina vänner. Men den starkaste kärleken av alla är nog den man känner till sin pojkvän/flickvän och även inom signom tid sina egna barn (om man får det).

Fotografering i Långedrag


Modell: Jag
Mua: Emma Stattin
Fotograf: Pelle Abelson

Från en fotografering i september, där vi hade lite otur med vädret. Vi funderade nästan på att åka hem och ställa in allt så illa var det och mitt under fotografering kom det spöregn. Så sminket fick lida, men det klarnade upp och jag är glad att vi inte ställde in det. Den slitna sminkeffekten efter regnet passade lite in med bilderna tyckte jag, jag ser lite ut som att jag har hela världens bekymmet på mina axlar. Det var så konstigt men jag hade jättesvårt att få till bra leende bilder denna dagen. Det som brukar vara min grej lite!

Willow Smith - Whip my hair


Den sitter fast i mitt huvud. 10 år gammal är hon också galet.

Mina föräldrar


Sedan snart två år tillbaks, har mina föräldrar varit skilda nu, jag bor hos min mamma som för mig var ett självklart val. Då jag alltid varit närmast min mor även då pappa bodde här, min pappa som bor några 100 m bort ser jag lite då och då. Även om det inte blir allt för ofta, så håller vi kontakten. Men jag och mamma har alltid varit nära varandra lite av bästa kompisar, kan prata om allt och finns alltid där för mig. Bilden ovan är tagen 2006 någon gång, inte den nyaste. Men jag tycker den är söt, här är vi taggade på att gå ut till garaget i orkan (vi har en bit till garaget att gå, eller ja snarare hade.)

En bra uppfinning


Kolla vad perfekt, en sko att ha sina ringar i, detta är ju helt jävla perfekt, främst då min hand som har ringar på redan är fylld. Jag behöver denna i min hylla. Gärna i en ännu finare modell, men ideén är ju toppen en sko att ha ringar i, kan inte bli bättre. Hittade denna på tradera, någon som sätt liknande någon annanstans? typ jättevackra skor helst.

Julstämningen flödar just nu



Födelsedagspresent


Glömt att visa en försenad födelsedagspresent jag fick i veckan av tessan, jo nämligen en lila Kosta Boda värmelykta som också råkar matcha perfekt med skålen jag fick i examens present av mina kusiner. Kom också tänka på att vasen från bolagret som jag köpte som inflyttningspresent till oscar och tibb också skulle matchat perfekt. Men dem har troligen slutat att säljas nu!

Harem/Chinos byxan


Harem/finbyxan dock skrynkliga och en kass bild. Men 50 kr på ellos, sjukt värt! Ni får förhoppningsvis se en bättre bild på någon dag. Extremt sköna är dem, I'm in heaven. Behöver en svart lång kjol också, 80 kr på H&M funderar skarpt på att det borde jag införskaffa, eller önska mig i julklapp.

Hockey


Stressade dit, stressade därifrån matchen slutade 3-1 bra resultat men inte den roligaste matchen jag har sett, det var lite tomt på action emellanåt. Om man bortser från en del, bråk som blev under sista terminen.

Update: HAHAHAHA terminen? menar såklart perioden!

Free People





Underbar sida, med underbara kläder http://www.freepeople.com

Precis hemkommen, har spenderat hela morgonen "förmiddagen" nere på sportlife med frugan, Zumba vs. Afro. Sådär lagom kul och flumm och jobbigt. Senare blir det hockey men först vila.

På önskelistan - Skor



1. Hunters by Jimmy Choo 2. Vita Converse 3. Pums med bredklack från Acne

MYSKVÄLL



Beger mig ut mot Ale nu om sådär 20 min, så blir det mys med Bella & Tessan, hörs när jag kommer hem så får ni önskelista nr 2 , nu måste jag skynda! Ha en superduper kväll nu allihopa.

Tisdag kväll

Jag älskar känslan av helt återfuktad hud och när man luktar sådär underbart gott. Ska nu lägga in en moistrepair leave in conditioner från KMS California. Sedan ska jag fixa mig lite god kvällsmat dra på läsglasögonen och fram med en ny bok. Tror det lutar åt att det blir "På grund av Leon - Jenny Leeb". Har läst massor de senaste dagarna igen, nästan glömt av hur kul det var men bara nästan älska det. 4 boken sedan ja förra onsdagen, så beroende på hur mycket jag läser ikväll kommer jag nog ha läst ca 3½ bok på en vecka. Åh förövrigt vill jag boka en solresa, packa väskan och försvinna i sådär en vecka över jul, antingen till Las palmas eller Egypten. Men tydligen räcker det inte bara med att ha viljan, ibland krävs andra saker som ekonomi, planering och någon som vill åka med och fira jul med mig utomlands.

Lady gaga T-shirts


Juice Couture - Jättesöt hoodie


1327 kr hos Luisa Viaroma

Taggad för julen

Tiden springer iväg imorgon är det fredag IGEN? , på söndag är det 2:a advent. Åh jag vill till lisberg och åka skridskor och äta knäckäpple och värma mig över "brasorna". Lyssna på julmusik, titta på alla stånd (HAHA) och bara mysa, någon som äör frivillig? inte det nehepp får jag väl gå ensam då.

Update: Glöömde jag vill titta djuren också!

Cypern 2008 Dag 1



Cypern 2008 Dag 2




Cypern 2008 Dag 3






Cypern 2008 Dag 3, Båtutflykten











Cypern 2008 Dag 4










Cypern 2008 Dag 5







Cypern 2008 sista kvällen

Det var så många bilder från Cypern så vi lägger upp dem dag för dag och jag börjar åt fel håll för jag börjar med sista kvällen i Cypern, nämligen Dag 6. Väldigt roligt kväll, nu kanske jag ser väldigt full ut. Men nej det var jag inte jag var salongsberusad men jag hade även solsting och hade allmänt kul med mamma bara som förövrigt är världens bästa. Helt underbar resa!





RSS 2.0